پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228708
پرونده«پالم» مختومه شد/پنهان ماندن نام شرکتهاي متخلف
تاریخ انتشار : 1396/07/29 07:19:20
نمایش : 1462
يک وکيل دادگستري از مختومه شدن پرونده موسوم به پالم پس از سه سال خبرداد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مصطفي ترک همداني در گفتگو با خبرنگار مهر از مختومه شدن پرونده موسوم به "پالم" خبر داد و گفت: سرانجام پس از سه سال و اندي اين پرونده بسته شد.

وي در خصوص نتيجه شکايت هاي انجام شده در اين پرونده گفت: هرچند به دليل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه تشکيلي و تفهيم اتهام و اخذ دفاعيات از طرفهاي مورد شکايت يعني معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، رييس سابق استاندارد و رييس اسبق استاندارد مشخص شد که اگر رسانه ها به ماجراي پالم ورود نمي کردند، همچنان بايد شاهد وجود روغن پالم در شير خوراکي مي بوديم.

اين وکيل دادگستري افزود: دستور وزير بهداشت در برچيده شدن اين بساط ، مايه افشاي اين عمل زشت شد، با اين حال هنوز هم در لبنيات از اين روغن مضر استفاده مي شود.

همداني تصريح کرد: متهمان اقدام به شکايت و تشکيل پرونده قضايي عليه کارخانجات متخلف لبني کردند. اما با اين وجود متهم رديف اول که مديريت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت حاضر به اجراي دستور قضايي مبني بر معرفي متخلفان به مردم نشدند. 

وي افزود: اين در حاليست که به موجب قانون راجع به مواد خوراکي و آشاميدني، وزارت بهداشت مکلف به معرفي کارخانجات متخلف بود.

وکيل شکايت کننده در پرونده موسوم به پالم با انتقاد از يک نقص قانوني گفت: در قوانين کشور اين نقص وجود دارد که عدم نظارت و قصور در نظارت بر اموري حياتي مانند نظارت بر خوراک و داروي مردم را مجرمانه تلقي نمي شود ( مانند ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامي) و متهمين با اين ترفند از چنگ قانون گريختند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html